2015. február 7., szombat

Apró léptekkel előre



Biztos vagyok benne, hogy tornadressz témában valamennyire jártas emberek itt Magyarországon mind ismerik a Fess márkát. Köszönhető ez a cég hosszú múltjának és termékeinek is. Bár a közelmúltból nincs személyes tapasztalatom, de volt már több Fess tornadresszem, sőt, talán a legelső is az volt. Azokról elmondhatom, mind kiváló minőségű, tartós és kényelmes volt. Majd egy idő után eltűntek termékeik az általam akkor ismert boltokból, a weboldaluk is lényegében teljesen üres volt. Azt gondoltam, talán már nem is gyártanak tornadresszt, inkább maradnak a vélhetően nagyobb piacot jelentő fürdőruháknál, vagy akár meg is szűnik a cég. Amikor néhány éve végre lassan, de életre kelt weboldaluk, örömmel láttam, hogy továbbra is léteznek. Legutóbb, mikor a "2014-15 évi tornamezkollekció" címet láttam oldalukon, kíváncsivá tettek, mi is rejlik a cím mögött.
 A külföldi nagy márkák között megszokott tény, hogy évről évre új kollekciót jelentetnek meg, hiszen a piaci verseny, a vásárlói társadalom ezt követeli meg. Megjegyzendő, a tornadresszből csak úgy lehet divatot teremteni, ha van belőle választék, ha van benne megújulás, és nem csak ugyanazt a modellt lehet venni éveken át. Persze véget nem érő értekezéseket lehetne folytatni a kereslet és a kínálat viszonyairól, hogy előbb a keresletnek kellene-e nőnie az igazi kínálat kialakulása végett, vagy pontosan a kínálat megléte lendítené fel a keresletet - de ezt inkább meghagyom a közgazdászoknak, piackutatóknak. Mindenesetre a cím mögött némi marketing szele érezhető, hiszen felkelti azzal az érdeklődést, hogy itt valami újat láthatsz. Akinek pedig az érdeklődésére számot tartó témában újat ígérnek, azt kíváncsiság keríti hatalmába. Így voltam én is ezzel, tehát rákattintottam. Ezt követően megtudhattam azt is, a tornamez kollekciót Borbély Beatrix divattervező tervezte. Itt is megállhatnánk egy gondolat erejéig. Valljuk be, azért az nagyon nagy szó, hogy Magyarországon egy divattervező magyar cég részére tornadresszeket tervez.
Ekkora várakozás után viszont maga a kollekció kifejezetten csalódás volt számomra. Fantáziátlan, egyhangú, és hasonló jelzők jutottak eszembe. Költői kérdésként felmerült bennem, hogy a tisztelt divattervező legalább tájékozódott-e a nemzetközi trendekről, mielőtt ebbe a munkába belekezdett, vagy ha csak ennyit tudott kihozni magából, akkor... De nem szeretnék igazságtalan lenni, hiszen nem ismerem a hátterét a tervezésnek, lehet, meg volt kötve a keze. Az is lehet, többféle terv készült, de a cég valamiért ezeket fogadta el, nem tudom. Bárki és bármi miatt is lett ilyen a végeredmény, bennem ottmaradt a cinikus kérdés: Magyarországon talán törvény tiltja azt, hogy egy tornadressz olyan legyen, ami megjelenésében is úgy igazán elnyerje a leendő vásárló tetszését? Talán mert abban az esetben nem csak az vásárolná meg, akinek mindenképpen szüksége van rá, hanem valaki azért is megvenné, mert jól néz ki, aztán végül esetleg meg is kedvelné ezt a ruhadarabot?
Végül felemás érzésként eszembe juttatja Pelikán József szavait: "Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk!" De legyünk pozitívak, és bízzunk abban, 2016-ra lesz folytatás, lesz majd ismét új kollekció, ami talán jobban sikerül. Általában nem szeretem, amikor valamely témában a külföldit utánozzuk, de ha egyedül nem megy, azért nem szégyen máshonnan meríteni.

Utóirat: nem tartozik ide, de ha már a Fess került szóba, az anyagkategóriáikkal egyszerűen nem tudok mit kezdeni: "egyszínű", "egyszínű-fényes" és "fényes". Tehát az "egyszínű", az nem fényes? A "fényes" pedig nem egyszínű? Az "egyszínű-fényes" pedig valami furcsa átmenet a kettő között? Ez olyan, mintha métert hasonlítanánk össze a literrel. Aki érti, mit takarnak ezek a kategóriák, az szóljon, mert nekem nem megy.

12 megjegyzés:

  1. Jó volna, ha a vásárlási feltételeket is közzé tennék - utalni kell, vagy lehet készpénzes utánvéttel is vásárolni. Mert lehet én voltam figyelmetlen, de erről a honlapjukon nem találtam semmit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem találom, még az ÁSZF-ben sincs benne. Talán valaki majd beszámol róla, aki vásárolt tőlük...

      Törlés
    2. Épp egy fontos dologról feledkeztek meg. Így - szerintem - a lehetséges vevők bizalmát nem fogják elnyerni.

      Törlés
    3. A dresszek egyébként - nekem legalábbis - tetszenek.

      Törlés
  2. Ha megnézzük a hazai kínálatot nagyrészt két cég ( Fess és BG ) - a Decatlonon kívül - termékei teszik ki. Előre bocsátom, hogy még nem rendeltem egyiktől sem, így csak a honlapok kínálatai alapján tudtam eddig összehasonlítani őket. Ha a nemzetközi trendekhez viszonyítom, akkor a BG áll közelebb hozzá - árban is. A Fess szerintem az átlag magyar iskolai versenyekre, illetve csapatokra ( egyendressz ) épít -árban jobban elérhető egy szülő számára. A hazai viszonyok alapján legalább van választék, üzemel még néhány vállalkozás akik ezzel foglalkoznak. Turkálókban, Vaterán alkalmanként felbukkannak drágább külföldi cégek dresszei, ráadásul potom áron. Mivel külföldön másképpen kezelik ezt a dolgot, más a hozzáállásuk, az Ebay tele van jó cuccokkal...ami számunkra is elérhető ma már. Ez is egyfajta választási lehetőség.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok. Én mindkettőtől rendeltem már. Mindkettővel e-mail útján vettem fel először a kapcsolatot, majd vettem a bátorságot, és fiúként telefonon is hívtam őket rendelés ügyében. Mindkét cégnél nagyon kedvesek voltak, nem kérdezősködtek (hölgyekkel beszéltem mindkét helyen), hogy fiúként miért kell nekem tornadressz. Anyagmintát is küldtek, ami alapján rendelni tudtam. Mindkettőjüknek átutalással fizettem. A Fess sokkal gyorsabban küldte a dresszeket. Mindkettő teljesített egyéni kívánságot, ebben sem volt különbség. Anyag minőségben az elasztikusat vettem, tökéletes volt. Bár van pamut-elasztikus dresszem is.
    Ami nagy különbség volt, az az ár. A Fess jóval olcsóbb, pedig nem rosszabb minőség. És immár ők sem csak a hagyományos 3 iskolai színben gyártanak, hanem mintásat is. És nekem szintén tetszenek a Fess új dresszei is, mint a kettővel ezelőtti hozzászólónak. Viszont az internetes oldalukon valóban nem egyértelmű az anyagminőségek és színek beazonosítása, és a kondíciók is hiányoznak. Tulajdonképpen ezért kerestem és is őket e-mail majd telefon útján.
    Egyébként a színnel és fazonnal kapcsolatban még annyit, hogy én is vettem egyszínűt és mintásat, hagyományos és nem hagyományos nyak kivágásút, rövid és hosszúujjút is.
    Végeredményben fiúként (és szerintem ez az alkatunkból adódóan másra is igaz) azt tapasztaltam, hogy a hagyományos nyakkivágású iskolai tornadressz a leginkább alkalmas számomra, és valamiért, talán a gyerekkoromból, a lányokat tornaórán nézegető és álmodozó "történelemből" származtatva oda jutottam, hogy mostanra a 3 alapszínű, hagyományos, rövidujjú dresszeket kedvelem leginkább.
    Bocsánat, hogy a Fess és a BG mellett egy kicsit privát, személyes véleményt is alkottam.

    VálaszTörlés
  4. Azt sajnálom, hogy ez a honlap - blog megint ellaposodott, pedig azért vannak látogatói, még akkor is, ha egy kicsit talán a számuk is megcsappant. Sajnálom, mert az írások, hozzászólások, vélemények kulturáltak és szerintem megint többed magammal - akik nem írnak véleményt, de olvassák a cikkeket - várom az új írásokat, cikkeket, úgy a Szerkesztőtől, mint másoktól.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Olvasó társaim! nem lehetne valahogy az oldalt fellendíteni? nincs hozzászolás vagy új bejegyzés esetleg valamilyen történet ami ide kapcsolódna.

    VálaszTörlés
  6. Sajnálatos dolog hogy több mint 50 látogató és nincs egy "Komment!" vagy "Hozzászólás"! teljesen meghalt az oldal!!

    VálaszTörlés
  7. Arról is születhetne egy írás, beszélgetés szerintem hogy kinél minek a hatására alakult ki ez a tornadresszre való beindulás. Remélem jóváhagyják azért ezt a kis írást. Értem, hogy nagyon kellemes érzés viselni, elvégre magam is ezért viselem titokban. De ez akkor is egyfajta "deviancia", melyet helyén kell kezelni, mert bizony sokan félreérthetik, és sajnos félre is értik. Főleg a másik nem részéről történik mindez, jóllehet nem tudom, hogy közülük hányan keresték, keresik fel ezt a blogot. Szerintem első lépésként tegyünk fel magunknak néhány kérdést, mint pl.: a következők:

    - Milyen viszonyokat ápoltunk fiatalkorunkban a lányokkal?
    - És főleg Ők hogyan viszonyultak hozzánk?
    - Minek hatására figyeltünk fel a tornadresszekre, egyrészes fürdőruhákra, és főleg mi vitt rá minket arra, hogy felpróbáljuk?

    És talán a legfontosabb:
    - Mit adnak nekünk ezek a ruhadarabok? Minek a hiányát igyekszünk vele, velük pótolni?

    Szerintem ezekre kell választ találni ahhoz, hogy megérthessük ennek a mikéntjét.

    Mostanság kezdett el foglalkoztatni a meditáció gondolata, mint egy mód önmagunk megismerésére. Elképzelhető - nem tudom biztosra, mert csak a felszínét kezdtem kapargatni a témának - hogy egy mélyen, a tudatalattinkban gyökerező dolog állhat a háttérben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy alakult ki ez a tornadressz fétis mondjuk bennem? Ha kíváncsi vagy leírom...
      Körülbelül 12 éves kisfiú lehettem és megláttam pár piros darabot a unokatesóméknál amit már kinőtt és nem hordott. Ki akarták dobni. Na már most én nagyon sajnáltam mert valahogy elsőre megtetszett és csajosan vonzónak láttam. Mindenképpen fel akartam próbálni hogy milyen érzés benne lenni. Emlékszem hogy alig vártam az éjjelt hogy a takaró alatt sunyin belebújjak. Úgy is volt, pizsama le, dressz pedig fel. Amikor ez megtört valami el nem mondható jó érzés fogott el ahogy az egész testemre cuppant és körbefogta mint még soha azelőtt egyik ruhában sem tapasztaltam. Azonnal merevedésem lett és ahogy mozgattam a szoros dressz szárát ahogy hozzáért gyorsan heves magömlésem lett. Az volt az első és bevallom megijedtem hogy ez meg mi lehetett de hamar rájöttem hogy férfivá váltam. Ezen túl így kerestem a kielégüléshez az örömöket és szükségem volt dresszekre. A kiszemelt helyes iskolatársnőmére és annak illatára stb stb. Szóval ez így ment amíg nem találtam magamnak barátnőt. Persze ez ma is jelen van ha magányosan vagyok és a dressz női viseltes illata is fontos tehát az új darabok nem játszanak annyira. De az érzés ahogy szorít és hogy női az baromi izgató.

      Törlés
  8. És szerintem a meditáció segíthet annak feltárásában is, hogy esetleg miért érezhetjük magunkat feszélyezve, ha a szebbik nemmel szeretnénk megismerkedni.
    További segítség lehet, ha már van párunk, akkor egy közös beszélgetés - akár meditációval egybekötve - segíthet több kérdés megválaszolásában. De a pozitív változásokhoz arra méltónak kell lennünk, tehát be kell vallanunk magunknak, hogy adott esetben éppen az esetleg túlzásba vitt tornadressz imádat köthet gúzsba e téren minket, éppen ez akadályoz minket egy boldog párkapcsolat kialakításában! Ahogy haladok, igyekszem a tapasztalataim megírni.
    Várom a Blogszerkesztő, és mások véleményét!

    VálaszTörlés